Voor jongeren – klassiek: muziekstudio
MODULES 2024-2025
Lesgevers: Michael Swolfs en Robbe Verreth
Bekijk ook even de site van Michael: muzisch leren luisteren
periode 1: van maandag 2 september 2024 tot en met vrijdag 6 december 2024
Klas | Lesgever | tijdstip | titel | omschrijving | opmerkingen |
---|---|---|---|---|---|
1A | Michael Swolfs | maandag 17u15-18u30 | Musescore | Muzieknotatie met de computer via gratis software, zo kan je makkelijk thuis ook verder werken. | |
1B | Robbe Verreth | maandag 18u30-19u45 | Reis door de tijd | Ontdek Hoe muziek de afgelopen tweehonderd jaar evolueerde en welke figuren hier een belangrijke rol in speelden. | |
1C | Robbe Verreth | vrijdag 17u15-18u30 | Startmodule muziekstudio | Je leert vanuit klinkende muziek werken, spelen met melodische patronen en ontwikkelt jouw ritmisch gevoel verder | Verplicht voor 3.1 te volgen. Er wordt tijdens de lessen ook gemusiceerd en gezonde, dus ook je instrument meebrengen. |
1D | Robbe Verreth | vrijdag 18u30-19u45 | Songwriting | Je ontdekt hoe hitsongs worden geschreven en gaat zelf creatief aan de slag. Je schrijft je eerstes song(s) zelfstandig en in groep. | Er wordt tijdens de lessen ook gemusiceerd en gezonde, dus ook je instrument meebrengen. |
1E | Robbe Verreth | Vrijdag Van 19.45 uur Tot 21.00 uur | Song-analyse | We analyseren wereldhits melodisch, ritmisch en harmonisch ter voorbereiding op de volgende modules. | Niet voor leerlingen 3.1 |
periode 2: van maandag 6 januari 2025 tot en met vrijdag 21 maart 2025
Klas | Lesgever | tijdstip | titel | omschrijving | opmerkingen |
---|---|---|---|---|---|
2A | Michael Swolfs | maandag 17u15-18u30 | ABACADA-BRA | Hoe wordt een stuk opgebouwd? Je gaat ook zelf aan de slag met apps als Chord Player en Song Maker. | |
2B | Robbe Verreth | maandag 18u30-19u45 | Startmodule muziekstudio | Je leert vanuit klinkende muziek werken, spelen met melodische patronen en ontwikkelt jouw ritmisch gevoel verder | Verplicht voor 3.1 te volgen. Er wordt tijdens de lessen ook gemusiceerd en gezonde, dus ook je instrument meebrengen. |
2C | Robbe Verreth | vrijdag 17u15-18u30 | Reis door de tijd | Ontdek hoe muziek de afgelopen tweehonderd jaar evolueerde en welke figuren hier een belangrijke rol in speelden. | |
2D | Robbe Verreth | vrijdag 18u30-19u45 | Muziekproductie | Je leert werken met programma’s zoals Bandlab en ontdekt hoe je van een demo een afgewerkte song maakt. | Het meenemen van een eigen computer naar de les is noodzakelijk. |
2E | Robbe Verreth | Vrijdag Van 19.45 uur Tot 21.00 uur | Songwriting | Je ontdekt hoe hitsongs worden geschreven en gaat zelf creatief aan de slag. Je schrijft je eerste song(s) zelfstandig en in groep. | Er wordt tijdens lessen ook gemusiceerd en gezongen, dus ook je instrument meebrengen. |
periode 3: van maandag 21 april 2025 tot en met vrijdag 13 juni 2025
Klas | Lesgever | tijdstip | titel | omschrijving | opmerkingen |
---|---|---|---|---|---|
3A | Michael Swolfs | maandag 17u15-18u30 | Pitch Perfect Mega Mash-up | We maken samen een mash-up van verschillende bestaande nummers en nemen dit op | |
3B | Robbe Verreth | maandag 18u30-19u45 | Songwriting 101 | Je ontdekt hoe hit songs worden geschreven en gaat zelf creatief aan de slag. Je schrijft je eerste song(s) zelfstandig en in groep. | Er wordt tijdens lessen ook gemusiceerd en gezongen, dus ook je instrument meebrengen. |
3C | Robbe Verreth | vrijdag 17u15-18u30 | Arrangement | Je leert arrangeren voor meerdere bezettingen in meerdere genres. Vervolgens spelen we deze arrangementen ook in de les. | Er wordt tijdens lessen ook gemusiceerd en gezongen, dus ook je instrument meebrengen. |
3D | Robbe Verreth | vrijdag 18u30-19u45 | Reis door de tijd | Ontdek hoe muziek de afgelopen tweehonderd jaar evolueerde en welke figuren hier een belangrijke rol in speelden. | |
3E | Robbe Verreth | Vrijdag Van 19.45 uur Tot 21.00 uur | Muziekproductie 101 | Je leert werken met programma’s zoals Bandlab en ontdekt hoe je van een demo een afgewerkte song maakt. | Het meenemen van een eigen computer naar de les is noodzakelijk. |